Hawaii - dag 5

Den femte dagen var det klart for snorkling i Hanauma Bay, som visstnok skulle være et av de fineste plassene i Hawaii å snorkle på. Det var en nydelig strand, og vi så all slags mulige fisker.

Senere på kvelden tok vi turen til Luau, hvor vi fikk beskjed om å kle oss hawaiian.

Så fikk vi middag, og så et hula show!

Det var alt fra Hawaii, selv om det er en måned siden nå. Denne helgen skal vi til Branson, så dere får høre mer om det etter helgen!

Hawaii - dag 4

Dag 4 satte vi kursen mot Pearl Harbor, der besøkte vi skipet USS Missouri. Vi ble delt i to grupper, også byttet vi på å gjøre frivillighetsarbeid, å vaske og å få en guidet tur i skipet. Skipet var utrolig stort. På denne guidingen fikk vi se hvordan de bodde under angrepet og hvordan skipet ble styrt. Jeg og noen andre nordmenn klarte selvfølgelig å rote oss bort, og mistet litt av guidingen.

Etter det hadde vi en liten lunsj, før vi tok turen til USS Arizona. Først så vi en liten film om hva som faktisk skjedde på Pearl Harbor.

Så hadde vi fritid rundt om i Waikiki, til vi hadde en felles middag på MAC 24/7. Vi hadde fritid hver kveld.

Dette er litt out of topic, men skal bare nevne at jeg ble nominert til dronningkandidat for ballet om 2 uker!!!!!!!

Tiden flyr

Heisann. Begynner å bli litt dårlig med å oppdatere. Tiden går jo så fort, skjønner ikke hvor den blir av. Jeg gjør jo heller ikke så mye. Stort sett skole og lekser. Begynner å bli rimelig klar for sommerferie. Jeg får sommerferie 15 mai, så det er jo flott! Forrige helg spilte jeg piano for contest. Betyr at jeg spilte for dommere. Måtte spille uten noter. Jeg fikk en 2, der av 5 var det dårligste, så det var jo ikke så dårlig. I går tok jeg seniorbilder av Hannah. Var så utrolig fint vær, har forresten hatt over 20 grader hele denne uken!

...og Hannah tok et av meg.

Vet ikke helt hva mer det er å fortelle om. Snakkes veldig mye om det berømte ballet. Vet ikke om jeg har nevnt det, men jeg har allerede funnet en ballkjole. Faktisk i slutten av februar, men dere får vente 3 uker til å se den. Ble også spurt til ballet i slutten av februar. Fikk rose og sjokolade i skapet på skolen.

Er helt rart å tenke på at jeg skal hjem snart. Gleder meg til å komme hjem, samtidig som jeg ikke vil reise i fra alle sammen her.... Vell, det var vell alt for denne gang. Nå skal jeg snart legge meg, for selv om dere hjemme i Norge har påskeferie, så har jeg 4 dager med skole i neste uke.

Hawaii - dag 3

Dag 3 var en stranddag. Da vi dro til denne fantastiske fine stranden litt utenfor byen. Her var det ikke noe turisme, heller ikke så veldig mye folk. Vi fikk kun være 15 stykker i sjøen samtidig, for bølgene var så store. Brukte en evighet på å komme oss ut, for ble jo kastet 10 meter tilbake hele tiden. På veien dit stoppet vi og kjøpte med oss lunsj.

Vi stoppet også på Pali Lookout, hvor det var en kjempefin utsikt og vi tok dette fantastiske bildet.

På kvelden dro vi til et utendørs kjøpesenter, som også var amerikas andre største utendørs kjøpesenter. Så hadde vi middag på Hubba Bubba.

Hawaii - dag 2

Vi startet denne dagen med en liten sightseeing i Waikiki. Først dro vi til Iolani Palace hvor vi lærte om den kongelige historien på Hawaii.

Alle jentene tok et bilde med the Hawaiian queen

Og alle guttene tok bilde med the hawaiian king

Deretter tok vi turen til Dole, hvor det var salg av alle slags mulige ananasprodukter.

Pineapple whip!

vår kjære danske venn!

Pick a pearl! Vi kunne også få kjøpt armbånd med våre hawaiian navn.

Deretter dro vi til the North Shore.

Denne dagen var det mye ananas. Til og med en ananasburger.

Så ble det shaved ice-cream

Så dro vi til denne stranden. Vi var her bare i sånn 10 minutter for å ta bilder. Var en veldig kjent strand, som har vært i en del tv-show. Husker ikke hva den heter.

Meg og Skylar. Dette er min amerikanske venninne som ble med meg til Hawaii.

Så dro vi videre til Polynesian cultural center, hvor vi først så på et kanoshow.

Før vi så et show med disse karene. 3 av dem var jo noen stakkarser som ble tatt ut fra publikum.

Ellers på denne plassen gikk vi egentlig rundt å kiket, var på en kanotur, fikk litt hula-hula undervisning. Før vi spiste middag her. Det var en kjempestor bufe. Til slutt så vi på et hula hula/flamme show. Det var utrolig kult!